Kokkolan viime vuonna lanseeraama vetovoimakampanja saa jatkoa.
KokkolaWorks-kampanjalla muun muassa suurteollisuusalueen yritykset ja hyvinvointialue ovat houkutelleet työvoimaa maakuntaan.
Kokkolan kaupungin mukaan viime vuoden kampanja onnistui. Se kasvatti selvästi työnantajien rekrytointikanavien hakijamääriä. Myös käynnit kampanjasivustolla kasvoivat läpi vuoden.
Tänä vuonna houkuttelutyötä tehdään reilun 300 000 euron budjetilla. Kokkolan osuus on 180 000 euroa, mikä on 30 000 euroa enemmän kuin viime vuonna.
Kampanja paino Etelä- ja Länsi-Suomessa
Kampanjan sisältö pohjautuu lyhytelokuvalliseen sketsisarjaan ”Oot ihan vaan oma ittes!”.
Ideoinnissa ja toteutuksessa on mukana kokkolalaislähtöinen näyttelijä Nicklas Pohjola, joka voitti MTV3-kanavan Putous-viihdeohjelma keväällä. Pohjolan hahmojen kautta tutustutaan Kokkolaan ja sen työpaikkoja tarjoaviin yrityksiin.
Nousussa olevan Pohjolan valitsemisen kampanjan keulahahmoksi toivotaan tuovan nostetta myös kampanjalle.
Tänä vuonna tavoitteena on vahvistaa tietoutta työskentelyn ja elämisen mahdollisuuksista Kokkolassa.
Kohderyhmänä ovat 20–55-vuotiaat työikäiset.
Kampanja painottuu Länsi- ja Etelä-Suomeen, etenkin pääradan varteen.
Kokkolan alueen työvoiman tarve kasvaa lähivuosina mittavien investointien myötä. Kaupunkiin rakentuu litiumkemiantehdas, ja useat tehtaat laajentavat tuotantoaan.